10 Haziran 2011 Cuma

Karalama Defteri & Ararken - Nurullah Ataç

Nurullah Ataç'ın denemelerini okumayı istiyordum. Sonunda Karalama Defteri & Ararken ile başlamaya karar verdim. İki kitabı tek kitapta toplanmış ve güzel bir çalışma olmuş.

Ataç'ın yazılarında kendisinin ne kadar büyük bir eleştirmen olduğunu tekrar anladım. Kendisine yöneltilen suçlamalara ya da iddialara en iyi şekilde cevap vererek herkesi alaşağı etmeyi başarmış.

Ayrıca yazıları okudukça dönemde gelişen olaylara da tanık oluyorsunuz. Ahmet Hamdi Tanpınar'dan Varlık dergisine, Albert Camus ve Sartre'ın tartışmaları hakkında bile yorumları var. Hepsi okumaya değer harika yazılar.

Ataç'ın özellikle kelimeleri değiştirerek kullanması biraz gözü yorsa da gayet güzel bir kitap. Okunmalı.


Arka Kapak
Günlerin Getirdiği ve Sözden Söze ile birlikte Ataç'ın ilk dönem ürünlerini yayımlayarak "Bütün Yapıtları"na doğru ilk adımı atıyor YKY.
Cumhuriyet dönemi Türk edebiyatına deneme ve eleştirileriyle damgasını vuran Nurullah Ataç'ın, kuşku, ironi, coşku yüklü bu yazılarında dil, uygarlık, şiir ve sanat üstüne, günümüz okuruna söyleyecek pek çok sözü var.

2 yorum:

  1. Eski 'K'dergilerini karıştırıyordum.06 Mayıs 2011(sayı:212)tarihli derginin 30.sayfasında Servet Sami Uysal'ın 18 Temmuz 1954 tarihinde,Nurullah Ataç'ın eşi Leman Hanım'la yaptığı röportajın bir bölümü yayınlanmış.

    Bir kere daha okurken çok keyif aldım.

    Röportajdan bir kısmını paylaşmak istiyorum.

    --------

    Hoşlanmadığı şey? - Temizlik.

    Nurullah Ataç:-Doğru,evlenmeden evvel hiç yıkanmazdım.Şimdi altı ayda bir yıkanıyorum.

    --------

    Bütün kazancı kitaplarına gider.Bari onlara para verdiğine göre baksa...Ne gezer...Üstelik biz düzeltmeye kalkınca hemen kızar;valizini alıp otele gitmeye kalkar.


    -----------


    Şiirden anlamak,Mehmet Akif'in şair olmadığını anlamakla başlar.

    -----------
    Bunları sizinle kişi hakkında bir fikir sahibi olmanız için paylaştım.

    Dergide yazıyı okuduğum sıralarda blogta da tanıtımını görünce almak farz oldu.Ben de aldım. :)

    Biraz uzun oldu,okuduğunuz için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkür ederim. Yazarların kişisel hayatları her zaman ilgimi çekmiştir. Nurullah Ataç'ı da kendime hep yakın hissederim. Genelde siyasi, sosyal olaylara aynı pencereden baktığımızdan dolayı sanırım.

    Epey de güldüm hiç yıknamamasına ve Mehmet Akif'in şair olmamasına..

    Uğraşıp yazmışsınız tekrar tekrar çok teşekkür ederim. :)

    YanıtlaSil