6 Temmuz 2011 Çarşamba

Sizin Memlekette Eşek Yok Mu? - Aziz Nesin

Aziz Nesin'in ölüm yıl dönümü sebebiyle uzun zaman önce almış olduğum kitabını okumaya karar verdim. Ne kadar geç kaldığımı da anlamış oldum böylece. Bundan sonra sık sık uğrak yazarlarımdan biri olacak...

Kitap sadece öykülerden oluşmuyor.Öncelikle kitabın başında "O geceyi yazmak" adıyla bir anı yer alıyor. Daha sonra gülmece olmayan bir öykü adıyla "Tülsü'yü sevmek" var. Ben bu öyküye bayıldım diyebilirim. İnternette de var sanırım bu, sadece açıp okuyun, mükemmeldi.

"Tülsü'yü sevmek"ten sonra gülmece öykülere geçiliyor. Hepsi birbirinden eğlenceli ve düşündürücü harika öyküler yer alıyor bu bölümde. "Garba açılan pencere", "Nasıl yazıyormuşum", "Sizin memlekette eşek yok mu?" ve "Du bakalım n'olecak" adlı öyküler en sevdiklerim oldu. Hepsine de kahkahalarla güldüm.

Gülmece öykülerden sonra Taşlamalar bölümü var. Burada Aziz Nesin'in şiirleri yer alıyor. Hepsi de gayet iğneleyici ve yerinde şiirler. Şiirlerden de en çok "Bir çocuğun sorusu"nu beğendim.

Daha önümde onlarca öyküsü var ve her birini okumak için sabırsızlanıyorum. Umarım bir gün insanlar gereksiz ön yargılarını yıkıp sadece öykülerini okuyup eğlenebilirler...

Arka Kapak
Sizin Memlekette Eşek Yok Mu? Aziz Nesin'in kitapları arasında farklı bir yere sahip. Dünyaca ünlü mizah ustasının yarım yüzyıllık yazarlık hayatının bir özeti. Bu kitapta yer alan öykü, şiir ve anılar ölümünden önce bizzat Aziz Nesin tarafından seçildi. Bir anlamda, Aziz Nesin'in Aziz Nesin'den seçtikleri...

Belki de Aziz Nesin'in en zor ve en anlamlı kitaplarından biri. Çünkü bir yazar için yazdıklarının tümü değerli ve anlamlıdır. Ancak Aziz Nesin bu zorluğun üstesinden geliyor, her zamanki ustalığıyla.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder